Återfall

Ahh... varför glider man så lätt fel. Litet snedsteg en dag....blir ofta lite mer en annan dag. Mina synder idag (ikväll) blev lite smaksatt grädde (choklad) + lite mer naturgodis som min käre man hittade igen. Klart de var tvungen att ätas upp. Jag är inte betrodd runt godis. Trodde jag slängt allt efter jul.
Annars har dagen varit bra. Jobb till kl 15 sen tog jag och C en promenad till dagis och hämtade småtjejerna. Skönt med frisk luft, blir för lite sån, mest bil mellan jobb och hem.
Imorgon har jag och töserna sovmorgon, så håll alla tummar att det blir som jag tänkt mig. Ser fram emot sovmorgon och sen morgonmys med två nyvakna brudar i sängen med varsin välling i handen. Hur länge ska de egentligen äta välling? Borde man dra in på det eller?

E sa en rolig sak härom morgonen. Hennes kompis Kerstin började på sexårs i höstas. Så de har inte träffats sen i somras. Helt plötsligt vid frukosten från ingenstans säger E: Undrar om Kerstin är mamma nu??
Hur kan en 4,5 åring fundera så?? Snacka om att ha tidsperspektiv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0