Vänner..

Att ha en hel helg obokad låter för de flesta som en dröm.. utom för oss. Våra helger är alltid obokade. Denna helg har vi absolut ingenting planerat. Eftersom vi är de enda i världen som har det så finns det inga andra att umgås med heller. Hur kommer det sig att det blir så här? Vi går varandra på nerverna när vi bara är själva, de två små blir huliganer och vi blir sura föräldrar. Gillar att umgås med andra, men allsom oftare undrar jag om det bara är åt ett håll. Inte speciellt ofta någon hör av sig och vill umgås med oss. Det mesta sker på vårat initiativ. Vad hände? Vart tog alla vänner vägen? Varför lever alla andra ett hektiskt liv och inte vi? Hur tråkiga är vi att umgås med?
Var träffar man nya vänner mitt i livet?

Alla dessa frågor kommer över mig ofta nuförtiden.

Tog oss ut till stugan idag i alla falll. Skottade, lekte och grillade korv. Fördrev ett par tre timmar. Vädret var ju fantastiskt! Sol och blå himmel till att börja med- sedan lite mer moln.

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Det är knepigt det där. Vi har flyttat ett antal gånger och varit de "nya" i mindre samhällen. Så länge barnen var mindre umgicks vi med kompisarnas familjer, men efter en flytt och stora barn, så känner vi inte en kotte i vår "by" efter fem år. Så, vardagsumgänge, det har inte vi heller utan bara gamla kompisar som vi inte träffar särskilt ofta. Jag ser väl detta som ännu en av livets perioder.

2011-02-12 @ 21:36:10
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/
Postat av: Smal2011

Jag är i samma sits... Aldrig har vi nån att umgås med. Går hemma och plockar bara. Energin man borde ha till barnen finns ej. Deppigheten tar över. Jag vill så gärna ha några bra vänner. Känns som man är osynlig för resten av världen. Knappt hälsar vi grannar på varann heller. Va trevligt det vore att bara sticka inom på en kaffe och pratstund. Svår sits att ändra på...

2011-02-13 @ 02:05:13
URL: http://skinny2011.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0