Ekorrhjul

Helg igen. Tid för återhämtning och fritid. Men hur ser helgerna ut? Nyss dukat undan frukost. Nu behövs det röjas upp här hemma, disk som ska diskas undan och tvätt som ska tvättas. Sen dags för lunch och undanplockning av lunch. Efter det behövs det handlas. Lite smågrejor och lite livsmedel. Mellis och undanplockning av mellis. Efter det hög tid att börja planera middagen. Mellan allt detta ska jag rodda barnen och deras humör. Kanske skjutsa till kompis eller ta emot nån kompis. Styra undan bråk mellan systrarna. Efter middagen lördagsgodis och nattningsprocedur. Sen är min dag och ork slut. När var och hur hittar jag den där helgvilan och återhämtningen? Söndag blir sen lika. Huset behövs röjas igen. Den tvättade tvätten vikas och nya maskiner köras. Ibland är jag dödstrött på detta ekorrhjul. Så, fått ur mig dagens negativa. Imorgon är en annan dag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0