Jobbat idag

Kunde inte sova inatt heller. Somnade vid halv tolv-tolv och klev sen upp vid ett inatt. Lite slösurfande medan värktabletterna började verka. Hade så sjukt ont i halsen när jag svalde, helt omöjligt att sova. Sen har jag svettats igenom hela natten, tittat på klockan hela tiden. Vilat och slumrat emellanåt. Men jag har ingen feber. Tänkte ändra mig på jobbplanerna men hade kunder jag verkligen behövde träffa. Kom till jobbet och trodde jag hade lite luft i min kalender men den hade fyllts på så en intensiv dag väntade.
Oj vad glad jag är att jag kom iväg. Äntligen kom jag ut i härligt frisk luft. Träffade trevliga kunder och hade massor att göra. Helt plötsligt var det dags att gå hem. Stannade lite extra då det ändå kändes bra.

Alltså detta med vikt.... Pratade med syster idag som kämpade med otrevlig magsjuka...kämpar gör hon därhemma med liten F att ta hand om också- som också har samma sjuka. Nästan det första jag säger är: men tänk vad mycket vikt du kommer att tappa. Ja det är mitt enda glädjeämne säger hon. Vi lika kocko både hon och jag. Vi är inte friska på en fläck.

Måste berätta om min kloka tonåring också. Mina tjejer är sånär 16,5 och 3, lite avrundat uppåt på de alla.
A skulle räkna lite på deras åldrar om när de blir så stor att de alla kan börja umgås som stora syskon med varandra. Så säger hon om de små: Om tjugo år- då är de ungefär 15 år 
Behöver jag tillägga att jag beordrade extra mattelektioner efter det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0