Hur fungerar hjärnan egentligen?

Har ju tränat på Friskis mer eller mindre regelbundet i några år nu. Tyvärr blev nog hela december tydligen en uppehållsmånad, vilket också betyder att januari hittills också varit träningsfri. Nu säger hjärnan att jag inte behöver träna så länge jag går neråt på LCHF. Som om det vore ett straff att träna. Vet ju hur kul jag tycker det är när jag väl är där. Tänk vad bra för kroppen att få träning och samtidigt minska i vikt pga kosten. Men nej....här ska tydligen inte tränas förrens jag kommer till en platå. Är kanske trygghetskänslan av att ha en reservplan när platån kommer. Eller är jag bara lat??

Kommentarer
Postat av: Chrissan

Hej-hej!

Hittade hit via viktbloggarna.

Startar med LCHF på måndag.:)

2011-01-08 @ 11:42:51
URL: http://chrissanssvammel.blogspot.com
Postat av: Anonym

En av mina aha-insikter det senaste året är kunskapen om att muskler som inte används (ordentligt antar jag då) blir insulinresistenta, med andra ord kan inte muskelcellerna öppnas för att lagra extraenergi, utan den lagras då där den lätter kommer in; på buken.



Kanske behöver du inte fundera på det här med LCHF, kanske inte just nu, men för mig som kör mer lågkolhydratupplägg är träning helt nödvändigt. Åtminstone om jag vill minska på bukfetman...

2011-01-08 @ 15:48:00
Postat av: Cinderella

Det var jag som kommenterade precis... :)

2011-01-08 @ 15:48:38
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0