Höstblåsor

Idag har varit en riktigt skön ledig onsdag. Jag och barnen höll hyfsat sams under förmiddagen. De lekte och jag passade på att stryka bort strykhögen. Tvättade lite och röjde allmänt i tvättstugan. Sen kom syster och lilla F med lunch. Lite barnvakt medan syster gjorde sig fin i håret. Husmoderlig som jag är ;) satte jag in en köttfärslimpa i ugnen till de andra innan jag for och tränade. Idag med tonåringen som sällskap. Inte alltid jag får med henne men det är kul att göra något ihop.
E däremot har varit hängig idag. Klagar på att hon har onda sår i munnen och ont i örat. Fick höra om något som kallas höstblåsor och misstänker att det är vad hon har. Får se hur morgondagen blir. Frisk barn? Sjukt barn? Ingen aning just nu. Skulle isåfall bli hennes första sjukdag från dagis i år. Inte ofta sjuk hon inte.

Kommentarer
Postat av: Skinny2011

Jag har precis också hört om höstblåsor. Ett av mina barn har varit förkyld och haft halsont bra länge nu och idag fick jag se två blåsor på ett finger och han klagade på att de var ömma.Andra barnet fick blåsa under foten för några veckor sedan fast utan förkylning före. Blåsorna ska visst vara ganska smittsamma.

2011-08-31 @ 21:07:24
URL: http://skinny2011.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0