Onsdag

Länge sedan en onsdag var så bra som igår. En superintensiv dag men oj vad den gick undan.
Började med att lämna tjejerna hos farmor och farfar kl 9.30. Peppar peppar så sov de båda till 6.50. T hade varit vaken en period tidigare på morgonen men somnade om en liten stund. Sedan raka spåret ut till Ikea. Hade då 1 1/2 timme på mig att hinna med det mesta innan mina barnvakter skulle iväg på egna upptåg. Lång lista gick jag med. Tyvärr hann jag inte med allt, mycket som får vänta tills nästa möjlighet att komma iväg. Syster och F hängde med i svängarna. Hann dock göra av med flera tusen på den tiden. U blev lite nervös när jag nämnde det och ändå sa att jag inte hunnit allt.
Sedan: hämta barn, fixa lunch, lägga T. E fick hjälpa syster att baka under sovtiden. På em fick vi supermysigt besök av en föräldragruppskompis- och hennes två barn. Den minsta hade hunnit bli hela 11 dagar. Tänk att få hålla ett så litet knyte igen. Kan inte för hela världen tänka mig att ha en egen liten igen men ack så mysigt att låna och snusa på.
Sen var det dags att laga middag igen. Fattar inte att den uppenbarelsen kommer varje em. Ja just ja...middag ska vi kanske äta också. Tänk om man kunde vara en superhemmafru som alltid stod med steken i ugnen- i ett välstädat hem. Känner mig långt ifrån en sån.
Köttfärssås blev det så nu har jag ätit det till middag igår, lunch och middag idag. Tjihoo vilken variation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0