Ons och tors

Gårdagen spenderades en sväng på Ikea igen. Saknade några prylar till tjejernas rum som nu äntligen hade kommit in. Syster och F var också med. Alltså det är ju rätt lustigt, skulle bara handla två uppblåsbara kuddar för en hundring styck. Det slutade med att jag knappt kunde bära allt jag plockade på mig. Till saken hör att jag är rätt dålig på att använda presentkort som jag fått. Förra helgen samlade jag ihop alla mina presentkort och la dem i väskan så att jag alltid har dem med. Berättade stolt för syster att jag nu hade med mitt Ikea presentkort. Väl i kassan så var kön superlång och vi svettades med griniga barn och händerna fulla med prylar. Min tur.... lägga upp på bandet...försöka runda ungarna och komma till kassörskan... vips 800:- blev det. Precis det jag tidigare fått. Gräv gräv i väska och visst hittade jag mycket.... men självklart inte...det jag skulle ha. Vet själv hur irriterande det är när kunder inte förberett sitt ärende innan deras tur kommit. Upp på allt ville hon jag skulle dra mitt Familykort också... Fn vad svettig jag blev... viftade upp Family kortet och sen mitt Visa.
Kvar i väskan ligger nu möjligheten att handla ytterligare på Ikea.
Idag var barnen på dagis och vi andra på jobb. Med barnen menar jag alla tre. A tillbringar veckan också på dagis fast i form av Prao. Så gissa om vi går igenom vad som hänt på alla dagis här vid middagarna. Vem som fått bäst mat och vilken Barbapappa figur som heter vad. A försöker briljera inför de små men jag tror hon ligger hästlängder efter deras kunskaper. Iaf när det gäller Barbapappa.

Vikten ner 0,1 idag. Så glad bara det är ett litet minus framför. 0,7 sen i måndags alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0