Bra dag

Idag har allt gått förvånadsvärt bra. Bara några mindre krigsattacker mellan barnen. Hann med en promenad på förmiddagen och en på eftermiddagen. Om man nu kan kalla det för promenader när man går med två-tre barn + barnvagnar och cyklande barn. Fick trevligt kaffefrämmande mitt på dagen av C och syster. Njuter av de stunder man får sitta och bara vara vuxen och i alla fall nästan hinna prata klart. Tycker man börjar pratat om saken och sen kommer alltid nåt annat emellan så det rinner ut i sanden. Händer att jag och syster ringer varann efter några dagar- då vi kommit på något vi börjat prata om men aldrig kom till poängen på.

Trillade in på en barnklädesaffär på em och helt plötsligt har jag handlat de kläder de små ska ha vid dagisfotograferingen nästa vecka. Det känns som att vinna på ett lotteri att det är klart. 

Nu har vi (U och syster) skruvat klart tjejernas hyllor så de sitter så fint på deras vägg. Med små steg i taget blir det nog klart till slut. 

Stegen inte så vidare, runt 6500 st och ingen träning blev det tydligen. Vikten dock bra. Minus 0,7 sen i måndags. Strålande glad över det. Försöker att bära med den positiva känslan.
I morgon tänkte jag utnyttja friskvårdstimmen vilket innebär att jag måste ut på en timmes promenad efter jobbet. Hoppas hitta promenadsällskap så att jag inte kan banga ur.

Nu till en perfekt kväll: Bonde söker fru och Greys anatomy har båda säsongspremiär. Ska göra mig en stor kopp kaffe och sjunka ner i tv soffan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0