Lekdag

Ställde in julklappshandlingen idag då jag ansåg att man inte borde vara ute på vägarna mer än nödvändigt. Halv nio var jag och barnen ute. Jag hade massor av skottning framför mig och barnen kunde busa i snön- det var min plan. T tänkte annat. Tydligen kommer inte hon ihåg vad snö är sen ifjol och hon var väldigt skeptisk över att vi överhuvudtaget skulle gå ut idag. Väl ute kunde hon inte stå i snön, omöjligt var det för henne att röra sig. Det slutar med att jag skottar klart, T grinar i typ en timme och E tokleker i snön. E vet hur man uppskattar snölek.
En promenad ner på stan på em för ett besök hos frissan och sen var den dagen slut. Som tur var för oss trotsade syster snöyran så vi fick sällskap idag. Det bakades chokladbollar- mums (fast jag äter inte sådana).
Nu är klockan efter 19 och E är ute och leker i snön igen och jag har traskat en promenad på löpbandet. Hoppas på ett lugn i huset snart så jag får sjunka ner i soffan. Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0