Friskvård

Slutade min arbetsdag idag med att ta ut min friskvårdstimme. Syster ställde upp som promenadsällskap och vi brände av 10.000 steg genom att promenera till mamma och vattna hennes blommor. Så runt 12.000 steg hamnar jag på idag. Det mest deprimerande är att så snart jag lagt mig är stegen på noll igen och en ny dag ska kämpas igenom för att nå rätt antal steg. Extra svårt att ge sig ut och gå på fredagar. Då vill jag gärna kura ihop mig.
Annars har dagen varit bra. Rätt mat har åkt ner och lite 70% choklad. Men det känns ok inom de ramar jag har.

Konstig sak det här med motivation. Två veckor snart nu har jag inte ens kämpat. Har gått superlätt att vara fokuserad. De två veckorna gick ingenting. Hade noll i motståndskraft. Hoppas denna omgång håller i sig. Har nu exakt 2,9 kg kvar att minska innan 1 november. Det ska gå! Men det är viktigt med hjälp. Hjälp att inte glida iväg på fel sorts mat. Familjen viktig i den supporten. Viktigt att ha tränings och promenadsällskap. Så lätt annars att backa ur i sista stund. Viktigt att ingen i närheten håller med när man är svag och pratar om att onyttigheter måste inhandlas. Gäller att konsekvent tacka nej till alla frestelser.
Brukar säga på jobbet att bjud gärna på smaskigt fika. För då får jag tacka nej och inget får mig att känna mig bättre efter den bedriften. Nej nej och åter nej tack !

Längtar efter mitt löpband!!!! Steg kom till mig!

Ja just, höll på att glömma.... barnen har skött sig perfekt idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0