Glädje och sorg

En stillsam helg har det varit. Kommer knappt ihåg vad vi gjorde i fredags men till frissan var jag efter jobbet. Mötte upp A på stan och vi gick och handlade med oss kinamat. A valde friterad kyckling och oj vad jag suktade efter hennes mat. Tänk att det ska vara så mycket kolhydrater i det jag tycker är godast. Min mat var god, men visst såg hennes mycket godare ut. Bara att gilla med denna kost.
I fredagskväll blev jag en gammal arbetskamrat fattigare. Min f.d. kollega lämnade detta jordeliv. Precis nått pensionsåldern hade hon gjort. Tycker det är så tragiskt att vissa blir sjuk i samband med pensionering. När äntligen lite fri tid ska infinna sig. Känns som om hon lyste upp himlen denna helg med det fantastiska väder som blev. Vila i frid!
I lördags var jag och de små på familjejympa på Friskis. När avslappningen ska börja ska alla små hämta dynor att ligga på. Massvis med barn var där och när E kom med tre dynor (alltså en till mig också) insåg jag att alla barn inte kommer att få en egen. Ser en liten 2-3 årig flicka söka i hörnet där alla dynor var slut. Jag reser mig upp och går till henne och ger bort min dyna. Glad i hågen springer hon till sin pappa. "Här pappa får du en också"- Ja ja... varför försöker man??
Massvis med fika hos syster på eftermiddagen ( ja för de andra såklart) och sen taccos på kvällen (ja syster, vet att det heter tacos).
Idag har jag avklarat milpromenaden- hälsat på barnens faster och farbror- hämtat A från pojkvän och sorterat tvätt. Nu blir det tack och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0