Att sköta maten på ett bröllop

Ja igår gjorde jag ett taktiskt val när vi var på bröllop. Valde att köra så att jag inte offrade mina kolhydrater på att dricka. Börjar jag dricka lite alkohol är det lätt hänt att jag tillåter mig äta av allt. Under välkomstdrinken hoppade jag över de snittar som bjöds. Gick utmärkt att bara smutta lite dricka.
Förrätten en klassisk toast skagen fick följa med helt. Känns väldigt utmärkande att börja peta bröd. Däremot gick det utmärkt att avstå potatisgratäng och bröd till varmrätten. Kött och grönsaker blev min  mat. Tyvärr serverades svampsås så den hoppade jag också över. Ett planerat avhopp blev det- en liten skiva bröllopstårta. Supergod och jag tänkte ta en extra bit men förnuftet sa att jag inte skulle känna mig nöjd ens med en bit nr två så det fick vara.
Innan vi gled hem fick några ostkrokar landa i min mage men det var så få så de räknas nästa inte. På det hela en bra matdag och kväll och idag känner jag mig extra nöjd med mina val!

Kommentarer
Postat av: Skinny2011

Bra jobbat!

2011-08-28 @ 16:13:13
URL: http://skinny2011.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0