Hemma och vänder

Vi fortsätter vår påskledighet i stugan. Är hemma och vänder och handlar. Nu hade jag kunnat som alla andra skriva om den fantastiska påsken, vädret, ledigheten osv men det känns uttjatat. Vi har haft det jättebra med främmande och kalasfirande. Punkt där.
Har däremot haft mycket tid att fundera över hur jag fungerar. Ingen rolig fundering. Skärtorsdag och halva långfredag gick jättebra. Inga frestelser frestade mig. Sen brakade jag lös. Ohämmat har jag ätit, mysat och njutit. Varför kan inte min hjärna fatta att det går att njuta och ha mysigt utan mat och godis? Lite ströpromenader har det blivit men inget som uppväger intaget.

Idag far vi ut igen och nu är det de nya tagen som gäller. Därav ingen veckovägning imorgon men ni kan alla gissa om det hade varit ett plus eller minus. Inga höga odds på plus :)
Ska nu jobba stenhårt på att få skriva ett minus på nästa veckas vägning- då är påsken glömd isåfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0