Födelsedag

Igår firade vi U som fyllde 41. Som vanligt när nån fyller år så råkar vi ha både lite städning och bakning kvar att göra samma dag. Det gick ändå ganska smidigt. Vi var faktiskt klar när första gäst anlände. Vi fikade och fikade och fikade. Hade dagen till ära bakat lite nya saker och JAG hade gjort en långpannekaka på U:s beställning. JAG hatar långpannekakor. Har aldrig lyckats med en sån, aldrig. Denna sorts kaka säger alla är helt omöjlig att misslyckas med, men det är falskt. När vi suttit i föräldragrupper och planerat inför innebandysammandrag och nån föreslagit att om alla rör ihop en långpannekaka så blir det bra, då har jag har alltid duckat och snällt frågat om man kan få köpa sig fri eller arbeta sig ur den uppgiften. Jag hatar dessa kakor. Nu gjorde jag en på fredag kväll och vi provsmakade ett hörn. Gud vad saftig och god den var. La mig med huvudet högt och var så stolt.
När alla kommit och jag skulle skära upp den insåg jag att det var en kladdkaka. Bara yttersta hörnen gick att få en liten ruta av. Sååå besviken jag blev. Gick ju inte att bjuda på. Så idag mina vänner finns det en hel långpanna att komma hit att äta av med sked. Sen åker den i sopen.

Efter en mysig eftermiddag stannade syster och J kvar här. De skulle bjuda oss på middag fast härhemma. La mig i soffan och njöt av att andra pysslade i köket. Supergod kyckling bjöds det på. När supertrötta och heljobbiga barn lagts vid halv sju så åt vi även efterrätt. Kladdkaka- fast nu en riktig sort. Jäklar vad denna dag var bra för min viktminskning. Men oj vad bra vi hade det :)

Tack J och J!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0