1 vecka efter

En vecka har nu gått sen operation.  
Allt har gått bra och än så länge har inga komplikationer tillstött. Opererades vid 8 tiden förra måndagen. Lite segt att komma igång på uppvaket men strax efter lunch blev jag uppskjutsad på avdelningen. Öm i magen och allteftersom mitt smärtstillande gick ur kroppen fick jag en grym värk i axelpartiet. Är tydligen en rätt vanlig biverkan efter att bukhålan varit uppblåst av gas. Blev en hemsk natt. Ont överallt. Två små glas vatten var allt jag fick i mig under måndagen. På tisdagen startades vanligt flytande kost igång. 1,5 dl per måltid som äts med tesked under 20-30 min. 
Onsdag var min hemgångsdag. Skönt att komma hem men också skrämmande att ha eget ansvar över kosten. Har svårt att få i mig varm flytande soppa vilket gör att jag äter för lite på dagarna. Svårt att hinna få i sig vatten tillräckligt också. Längtar tills jag får äta puréad mat. Snart snart. 
Total viktnedgång sen jag startade med flytande inför op är nu 9,7 kg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0