Nya beslut igen

De som följer den här bloggen är van vid alla mina beslutsändringar. Var igår ute på långpromenad med finaste tonåringen. Kom då till insikt att LCHF inte är något för mig. I alla fall inte just nu. Tror på dieten men jag kan inte hantera striktheten just nu, och den behövs. Klarar inte att gå ner 1-2 kg under vardagarna för att sen gå tillbaka dem under helgen om jag fuskat det minsta. Tyckte det gick bra i december då jag bytte ut frukost och lunch med Narturdiet eller bars och sen åt vanlig middag. Gillar att kunna äta samma som familjen. Tyvärr åt jag för mycket godis i december så jag höll bara vikten och gick inte ner något. Men om jag kan göra samma nu men avstå godis så borde det gå bra. Beslutet är taget och det känns riktigt spännande och kul igen. Var ett tag sen jag kändes så. Jag ska alltså byta ut mål, hålla ev godisätande till enbart helg, fortfarande minska ner på kolhydratintaget, träna på Friskis och gå extra promenader. Blir bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0