Helgen

Så var helgen här. Farmor och farfar lånade de små igår så de fick ledigt från dagis. Badhuset stod på schemat. Jag och U passade på att kompa ut halv två så vi han åka och storhandla och städa upp hemma innan de små kom hem. Den minsta hade feber när hon kom hem. Hon somnade strax efter 18 och vaknade nu kl 07 feberfri. Hoppas det håller i sig.
Idag ska några klippas och sen får vi middagsgäster. Imorgon ska en på kalas och en ska på friidrott.
Och vikten? F-n vad skit det går. Orkar snart inte längre. Vad ska jag ta mig till? Verkligen orkar inte mer.


Kommentarer
Postat av: j

Tänk på vad det står i headern på din blogg - 2012 ska bli mitt år. Gör en rivstart igen efter helgen, från scratch. Tänk vad glad du kommer vara när du började nu istället för om ett år.

2012-02-18 @ 08:56:39
Postat av: Cinderella

Misstänker att både du och jag behöver ta oss en seriös titt på vad vi gör och inte gör. Och som du själv kommenterade hos mig, om vi slutar kämpa, vad händer då? Status quo är kanske bättre än "större och större och större och en dag var han/hon jättestor"!



Vi kämpar och gör vårt bästa, det är bättre än att inte göra något alls!

2012-02-18 @ 10:14:22
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/
Postat av: FETTOKRIG

fortsätt kämpa! Kör något basic, kanske sluta helt med godis och läsk och börja med dipp och grönsaksstavar på fredagsmyset? Minska lite på pastan, brödet och riset? Dra ner kolhydraterna lite overall? Det finns massvis med små vägar till bättre hälsa, bara du gör nån av dem så kommer du tacka dig själv om ett år. Det kommer ta längre tid än om du kör på ren diet, men hellre det än att du ger upp och om ett år står på samma ställe och tänker "varför gjorde jag bara inte dendär lilla förändringen för ett år sen?"



heja heja!

2012-02-19 @ 10:30:09
URL: http://fettokrig.blogg.se/
Postat av: Tackan

Länge sen jag kommenterade men jag läser. pepp pepp nu så siktar vi på sommaren

2012-02-19 @ 15:18:02
URL: http://farhuset.blogg.se/far
Postat av: Skinny2011

Ge inte upp, alla har svackor. Du kommer igen bara du får deppa lite. Antar att du liksom jag är otålmodig och vill se resultat snabbt. Men det har ju aldrig funkat förut. Ett liiiiitet steg i rätt riktning leder oss dit vi vill så småningom, eller hur. Deppa nu ett litet tag och gör sedan nya planer för din viktminskning. Sök motivation i klädkataloger, din garderob, inför sommaren mm. Jag hejar på dig!!!!

2012-02-19 @ 16:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0