Jag har överlevt

Blev igår hämtad kl 10.30 för en hemlig dag av och med mina vänner. Började men en liten kanotpaddling och det var inte det lättaste. Snacka om att det är vingligt i en kanot :) Det mest kritiska var dock i och urklivningarna. Fick paddla till ett par stationer. Vid första stopp fick jag massa trädelar, spik, hammare och hovtång. Av det skulle jag snickra en fågelholk. Så nu har jag en fin fågelholk här hemma med lite självdrag. Kan vara bra så det inte blir fuktproblem i den tycker jag. Blev godkänd. Paddlade vidare till andra stationen där jag fick lära mig att flugfiska. Snacka om konst. Ser lätt ut men var väldigt svårt. Jag fick ingen fisk men min 'lärare' fick napp på första försöket. Ja la flugan väldigt nära bryggan och det var tydligen ingen bra idé.
Sen paddling tillbaka och lite korvgrillning. Under lunchtiden fick jag baka pinnbröd utan mått till hjälp, det var inte det lättaste. Fick också göra en blindtest på olika drycker. Utan att se skulle jag säga vad jag drack. Fick smaka whiskey, konjak, rom, vitt och rött vin. Gick sådär, inga sorter jag dricker i vanliga fall men skoj var det.
Sen väntade en massagetid på mig, dusch, bastu och tillfixning.
Kvällen avslutade på en restaurang i stan där vi delades in i tre lag och lagade tre rättersmiddag till oss själva. Supergod mat gjorde vi. Väl hemma igen vid midnatt stod magen åt alla håll. Var mätt, trött och väldigt nöjd med dagen. Ingen 'bra' matdag för min viktminskning, men vad är en sån dag av alla dagar som finns. Måste ta vara på livet också.

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Låter som en perfekt dag!

2011-09-11 @ 21:31:27
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0