Enkla slutsatser

Det är nog inte svårt att dra slutsatser av min frånvaro. Det går jättedåligt. Jag hittar ingen motivation, ingenting om driver mig framåt i viktfrågan. Har levt mitt gamla liv de senaste veckorna. Äter allt, plockar inte bort kolhydrater när jag kan. Mumsar godis på kvällar och äter mackor igen. Med tanke på det är mitt veckoplus på 0,5 ingenting. Men det betyder också att 5 veckor av min omstart gått och jag har varken ökat eller minskat ett gram.
Har i princip slutat läsa viktbloggar vilket är konstigt för antagligen behöver jag det som mest nu.
Men det mest otäcka är att upptäcka hur mycket jag/vi myser nu. Älskar vårt kvällsfika och godisätande till tv:n på kvällarna. Känner mig konstigt hel på ett sätt. En känsla jag länge saknat.
Känner mig upprymd men också uppgiven.
Var iaf på Friskis ikväll med kära dotter A. Hon kommer att träna med mig denna termin och det är superbra. Ska jag äta skit måste jag iaf träna lite extra.

Kommentarer
Postat av: Bella

uff, känner igen mig i det du beskriver. Haft så nästan hela sommaren. Startade igång i måndags. Men det kommer, ibland får man bara vänta ut det! Försöka hålla vikten tills man är redo att börja igen. Annars blir det lätt så när motivationen är tillbaka, vafan lät jag gå upp för. Hoppas motivationen och kämpandet med maten kommer i samband med att du tränar nu:)

2011-09-16 @ 16:42:27
URL: http://dripdrop2012.wordpress.com
Postat av: Skinny2011

Jag förstår dig. Känslan av att må bra när man myser och unnar sig allt man tror kroppen vill ha. (som den egentligen INTE vill ha) Det är vår luriga hjärna som spökar!

Jag tror efter mina erfarenheter: att man måste hitta den där må-bra-känslan genom nåt annat än mat. Det kan va svårt att komma på vad det kan vara.

Det som funkar för mig. Jag har efter lång arbetslöshet fått ett jobb, ett jobb som jag supertrivs med! Det innebär också att jag äter matlådor, det jag tar med mig dit alltså. Packar nyttig matlåda på kvällen.

En sak till som verkligen hjälper är att sätta upp personliga mål, kort- och långsiktiga. Jag har mina jeans, en solresa, mindre arbetsbyxor, min viktplan....

Ge inte upp för då blir du aldrig fri!

2011-09-16 @ 22:19:40
URL: http://skinny2011.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0