Motionsfri helg

Helgen kom och gick. Kvar sitter jag här med ett tokrörigt hem och massa jobb att göra.
Blev hemma i stan i fredags då jag var på bio med syster. Vuxen matiné kallade tjejen i kassan filmen. Vi gick kl 18 för att hålla oss vakna under filmen. Såg Water for Elephants- helt ok film. Somnade inte en enda minut under de två timmar den höll på. Det är typ sensation för mig. Bio kl 21 är helt uteslutet.
For till stugan på lördag fm, sen sprang tiden till söndag lunch bara iväg. Bryggmöte-lunch-sova med T-packa ihop oss- in till stan och skjutsa E på kalas. Skurade av altanen under kalastiden. Bor vid en motorväg och jag kan lova att det svarta dammet låg tjockt på golvet. Nu är det fint- en dag eller två.

Sitter nu här på söndagkväll. På rätt dåligt humör. Inser att helgen inte blev som jag tänkt. Ingen vikminskning, ingen motion, halvsur mamma/barn, fryser, tvätthögar att tvätta igenom, ett hus som städtanter inte skulle vilja ta i med tång. Har ingen energi kvar när söndagkväll kommer, helt slut är den då. Vill bara sjunka ihop med en godispåse. Då åker åtminstone humöret upp- ett kort tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0