Äta mask!?

Alltså är det farligt att äta mask? Är det jorden runt den som är farlig? Min små hängde ute med ett lite större grannbarn igår. Allt såg ut att gå bra. Tills de kom in....tills de berättade....tills jag fick höra att T ätit mask. Fy attan vad äckligt. Antagligen väldigt påhejad av sina 'kompisar'. Men hon slickade väl bara? Nehepp... Men hon spottade väl ut? Nehepp... Svalde hon alltså? Japp...och tuggade. Var det gott frågade jag och det var det tydligen inte.
Konstant övervakning är det som gäller nu. Kompisförbud med grannen är också införd.
När kan man andas ut och tro att hon inte blir dålig av detta?

Kommentarer
Postat av: Tweety

Än så länge har inte mina barn provat mask, men det kommer kanske ;-) Kram

2011-05-29 @ 19:51:04
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Cinderella

Min lillasyster menar att hon käkade mask när hon var liten utan minsta problem.



Jag tror knappast det är värre för ett barn att äta upp en mask än att ta sig en näve sand i sandlådan. Och hur sandlådesand smakar vet vi väl alla... ;)

2011-05-29 @ 20:12:20
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0