Det var det..

Var som sagt på aktiemöte i torsdags på restaurang. Ganska stolt över mig själv. Tittade på medan de andra åt massor med nan bröd, olika sorter skulle det vara, förrätt och olika dippsåser. Efter varmrätterna valdes det friskt bland friterad banan, hemmagjord glass och chokladsås. Jag höll mig ifrån allt det där! Följde min plan till punkt och pricka, kändes verkligen jättebra. Har märkt att jag aldrig är över-propp-mätt längre när jag ätit ute. Minns förr då var man tvungen att slänga sig på soffan efteråt och öppna byxlinningen för att överleva. Så blir det aldrig om man håller sig från kolhydraterna.

Idag har vi varit med småtjejerna och shoppat. Det brukar vara en mardröm. Största tiden går till att se var de sprungit iväg för att inte tappa bort dem. De jagas och gömmer sig, sådant man som förälder tycker är jättekul på t.ex. Ikea. Idag var dealen att om de skötte sig väl så utlovade jag glass- och glass blev det. Lite mer handling efter det och sen avslutade vi handlingen med att äta hamburgare på Max. Inte varit där på år och dag tror jag. Hittade en lågkolhydrathamburgare som hade stora isbergssalladsblad istället för bröd. Den var riktigt supergod. Gav mig en god känsla. Läser nu att en sådan hamburgare räknas till endast 6,6 g kolhydrater. Inom min ram, perfekt.

Hämtade A från pojkvän, åt taccos och sjönk sen ner i tv soffan. A bakade kladdkaka som jag tydligen var tvungen att smaka (läs äta). Jkla skit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0