Polismagnet

Jag har haft körkort i 22 år. Jag har också alltid haft egen bil och varit den i familjen som kört bilen mest. Blir väldigt lätt åksjuk plus att jag har ett litet kontrollbehov. Under dessa 22 år har jag möjligtvis visat körkort och blåst i alkomätaren kanske två ggr. I alla fall innan denna vecka. Under denna vecka har jag blivit kollad 3 !! gånger. Måndag, onsdag och torsdag. Har inte ens varit ute och kört mycket utan har nog bara lyckats pricka på deras tillhåll. I torsdags hade vi sommarfest med jobbet. Smuttade på en svag välkomstdrink vid 18.30 tiden och körde sedan hem vid 00.30 tiden på natten och blev stoppad. Var väl inte nervös över drinken utan mer lite spak som man blir när farbror polisen stannar en. Efter att jag hade blåst säger han lite barskt: -Det här var ju negativt. Gulp...va ? frågar jag... Han fortsätter då: - och det är positivt, kör iväg nu. Varför blir man nervig av polisen fast man vet att man inte gjort något? Snacka om att de har pondus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0