All inclusive mat

En vecka på Mallorca med All inclusive. Det var förutsättningarna. Två veckor innan hade jag hållit mig helt (i princip) från kolhydrater och var jättemotiverad. Började med flygplansmaten. Nej tänkte jag, jag behöver inte tillbehören. Åt den lilla kycklingbit som serverades. Tackade nej till det varma fantastiskt gott luktande brödet som serverades. Åt bara kycklingen och den goda mjukosten som serverades.
Väl nere var det fantastiska bufféfrukostar-luncher och middagar. För att inte tala om efterrättsborden. Åt efter min kost dag 1 och berättade högt för de andra att det går så bra att göra bra goda val från bufféservering. Sen bröts motivationen ihop. Började äta precis som jag egentligen ville vilket innebar massa kolhydrater. Strips, friterat, glass, bröd...you name it. Betalade ett högt pris genom att magen bröt ihop och jag blev sittandes på toa halva natten med magkramper. Efter det var jag tydligen anpassad till kolhydratsmat för resten av veckan hade jag inget ont. Vet ju att jag går upp två vätskekilon när jag för in kolhydrater igen+ att jag verkligen åt allt under veckan. Jag var väldigt rädd att vågen skulle visa multumsiffror när jag kom hem. Klev upp på vågen dagen efter hemkomst och den visade..... + 2 kg!!! Endast! Var lyckligast i världen. Enklare att kliva tillbaka till min LCHF kost igen efter det. Skickar nog en tanke till han däruppe. Han gav oss skitväder men han hade också lätt kunna ge mig 5 extra kilon också. TACK för att du hoppade över det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0