Sursöndag

Sura ungar, sura föräldrar ännu surare ungar= en riktig skitdag. Skulle kunna strykas denna söndag. Fattar inte att alla dagar vi är ledig på ihop och inte tar oss iväg nånstans blir såhär. Ska man inte kunna umgås hemmavid? Är det bara vi som inte har den 'supermysiga' familjen som bara har mysigt ihop jämt??
Har gått hela dagen och sneglat på en påse naturgodis som ligger här hemma. Första spontana tanke är ju att det är synd om mig vi har så tråkigt att jag verkligen behöver en karra. Påsen har ropat på mig hela dagen. Det bästa jag kan notera upp denna söndag är att jag faktiskt inte fått i mig en enda onödig sak. Påsen har ropat i onödan. Jag har pratat högt med mih själv varje gång tanken blivit för stark. Jag behöver inget godis, inget godis för mig ett enda steg närmare målet. Ny diskussion i huvudet varje gång jag passerat köket.

Lunch Omelett m ost
Middag Köttgryta

Bra matdag! 

Veckovägning imorgon! Spännande!

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Livet på en pinne med ungar!!! ;)



Naturgodis är nog det godaste godiset, men "som tur är" får jag så ont i gallan av något i det (antagligen någon eller några nötsorter), så det blir lätt att avstå. :)

2011-01-09 @ 19:51:06
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0