Går bra

Det går bra det här. Två kvällar och två morgnar utan att jag ställt mig på vågen. Samtidigt är det en skrämmande känsla- tänk om jag går upp två kg utan att märka det? Det är ju mardrömmen att tappa lite koll. Men jag ska ge detta en chans. Vet ju vad jag får äta och inte.
Idag ska de båda små på dagis. T är fortfarande hostig men har sovit hyfsat i natt och skulle vi vara hemma bara för hon är hostig så skulle det inte bli många dagar på dagis. Hon är pigg för övrigt.

U var och vattentränade igårkväll då jag fick plötsligt främmande. Syster dök upp och räddade mig från ett mackfrosseri som jag planerade- för att ha lite mysigt. Mysigt blev det istället med massa surr och en slät kopp kaffe. Mycket bättre. Några naturgodisar slank också ner när U kom hem.

Idag är det långdag på jobbet- vilket är bra. Där håller jag mig från allt onyttigt. Fortfarande minus 17 grader- jag längtar till våren nu!

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Skippa brödet om du överraskas av ett mackfrosseribegär, ta bara pålägget! Kanske inte riktigt vad du vill ha, men bra mycket bättre. Jag, fd brödfrossare av världsklass, har lärt mig vilken skillnad det gör, både viktmässigt men också på magens "status" att dra ner markant på just bröd.

2011-02-24 @ 09:34:30
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0