Energi

Startade dagen intensivt. Tider att passa och barn att skjutsa. Tog mig ut på en härlig promenad när det var gjort. Lite dryga timmen i halka och på moddiga gångvägar. Känner i låren att jag gått på helspänn idag.
Samlade massa energi under dagen. Hämtade upp de små rätt tidigt från dagis. Ångrade mig 5 minuter efter vi kommit hem. Oj vilka sura trötta barn jag fick hem. Som sagt 5 minuter tog det innan min uppjobbade energi tog slut. Antar att mina batterier skulle behöva laddas en längre tid. Drömmer om tiden när barnen blivit större. Tänk att få sova själv i sängen tills man vaknar. Att kunna få lite egen tid under helgen. Att krypa ner under en filt och se någon film mitt på dagen. Att hinna tänka och prata en hel mening till punkt. Tänk vad man saknar detta emellanåt, men tänk också hur mycket jag längtade efter de små innan de kom. Lagom av allt är nog bäst.
Borde kanske fara iväg en helg och bara vara vuxen.
Ser de på Biggest loser och blir riktigt avundsjuk. Tänk att få faa iväg och bara koncentrera sig på sin hälsa under en period. Ingen vardag, bara träna för att må bättre.

Imorgon jobb igen. Hoppas det blir lite mer fart. Blir rastlös när det är för lugnt på jobbet.

Kommentarer
Postat av: itsallabouttakingcontrol - 5 6 k i l o

Tack. Men jag började med 10 kg i taget, sen när det gick bra och jag nådde 10 kg så bestämde jag mig för 56 kg.



Det gäller bara att ta första steget och börja.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0