LCHF kokbok

Köpte mig en ny LCHF kokbok för att göra lite omstart i tänket. Har sedan tidigare Anna JD Jacobssons härliga kokbok. Älskar hennes bilder (och recept). I den nya kokboken hittade jag ett recept på blåbärspaj, det är ju passande i dessa blåbärstider. Gjorde enligt konstens alla regler och la på en stor klick grädde och smakade...... usch och fy....inte ens ätlig enligt min smak. Rakt ner i sopen gick den. Tänkte sen att det var bra för inte blir man tjock med sådana recept inte. Nu hoppas jag på att det bara är detta recept som inte var gott och att resten av boken överraskar mig.
Har nu hittat in i mina matrutiner och att avstå snask i helgen har inte varit speciellt svårt. Idag är vi bortbjuden på middag så promenaden fick göras tidigare på dagen. Vill inte riskera att missa den.

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Men så tråkigt!!! Vad var det som blev så fel tro?

2011-08-14 @ 21:24:32
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/
Postat av: M

Inget 'fel' på receptet men jag är nog fortfarande sockerskadad. Så en helt osötad paj med mycket cocos som jag inte är överförtjust i blev ingen bra kombination. Tyvärr. Vill gärna hitta nåt bra substitut för paj.

2011-08-15 @ 06:59:08
URL: http://metasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0