Veckovägning

Håll för ögonen här kommer det: plus 1,7. Det värsta är nog att det var mindre än igår. Trots smörgåstårta och tårta gick det lite nedåt. Men 1,7....!!! Vet inte vad jag ska säga. Som sagt köper hälften av uppgången men inte resten. Det är ett evighetsprojekt. Var hittar man det där extra? Varför sviker motivationen gång på gång? Varför är det onyttiga såååå gott??

Lång dag på jobbet idag- deklarationsdags och därför massor att göra. Älskar det! När dagen bara flyger iväg.
Bjöd på mitt surdegsbröd idag och det var väldigt uppskattat.

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Jag har inget svar på det, varför motivationen sviker och varför man så gärna vill äta när man är i en svacka (av ena eller andra slaget). Kanske måste vi som är sådana på något vis acceptera att vi är sådana och inte vara så hårda mot oss själva när det är så? Det är ju en stor seger att övervinna dessa lågvattenperioder och ge sig på't igen! Nog kräver väl det en otrolig viljestyrka jämfört med den som aldrig behöver fundera på dessa saker? Jag menar; mat kan vi ju aldrig utesluta, vi "bara" måste finna vägar att hantera det i rimliga mängder och nyttiga sorter.

2011-04-09 @ 18:09:20
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0