Vintertiden är här

Så var den fruktade vintertiden här. Som jag bävat/bävar för denna. Positivt överraskad idag för barnen vaknade 06.15 gamla tiden och det är ju riktigt bra. Men det betyder att de vaknade 05.15 nya tiden. Vill inte att vaktiden ska börja på en 5:a, den magiska gränsen är att minst sova till kl 06. Nu blir dagens mission att hålla dem vaken till minst 18.30- det blir tufft.
Igår hade jag en supertonåring härhemma. Funderar fortfarande över de bakomliggande motiven men hon säger att det bara var för att vara snäll så nu väljer jag att tro det. Vi skulle fara en tur på tippen på dagen, inte speciellt kul men nödvändigt. Syster föreslog promenad. Då säger A att jag kan gå på promenad och U kan fara på tippen så passar hon de små. Och så blev det- eller nästan E ville följa pappa på tippen så det fick hon. A tog hand om T, gav henne mat och sedan la henne för sovning. Jag fick ihop mina 10.000 steg så det blev en bra dag.
På kvällen bakade dock A chokladkladdkaka- inte det bästa för min bantning men oj vad gott det var. A:s kompis P gjorde oss sällskap på kvällen också. Min kväll slutade dock strax efter 21- tack och godnatt var det då.

Idag blir det nog en tur ut till stugan för att kolla läget. På em ska U och jag på Frekvensterapi- ska bli spännande.

Månadsinvägning imorgon. Pyttelite kvar för att slippa böta denna månad också. Ska nog gå bra om jag skärper mig riktigt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0