Lördag

Idag har vi tagit en promenad till Minneslunden och tänt ljus. Tänkt lite på alla som inte finne med oss längre. Tråkigast av allt kan jag tycka är att de små inte har en aning om vilka vi pratar om. De hann ju inte träffa sin morfar, gammelmormor och gammelmorfar. Lite spännande tyckte de det var att titta på vattnet och alla ljus som var tända där. Pappa skulle ha haft 6 st barnbarn idag om han fått leva vidare men hann bara träffa ett. A har fortfarande minnen av honom men klart att även hennes minne blir svagare och svagare med åren.
Hemma vid lunch kokade jag ihop kotletter vi skulle ha till middag. Var förutseende då vi skulle på brors kalas på em och då är det alltid bråttomt med middag när man väl kommer hem. Nu var den tillagad och bara att värma när vi kalasat klart. Sååå skönt. Inte allltid vi är förutseende. 
Kalaset.... ja alldeles för mycket gott fika. Tyvärr slant lite för mycket ned + att jag under promenaden idag stannade och handlade lördagsgotta. Så nu sitter jag här och mår småilla efter en hel dags fuskande. Gissar mig till 1 kg upp och det är ju inte bra. Har haft en så bra vecka och detta kan nu förstöra allt.
Nya tag på söndag verkar ha blivit mitt motto.
Glömde också: E sov till 7.30 idag. T tyvärr bara till 05.45 men vi kunde hålla henne lugn till kl 07 så hyfsat var det. Nu ska jag en trappa ner och sova  se på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0