Helgen

Ja då var denna helg också slut. Eller ja... vika-tvätt-söndagskvällen är ju kvar förstås.
Vet inte vad jag ska tycka om helgen. Har knappt varit utanför dörren men fått mycket gjort här hemma. Igår skickade jag ut man och barn och gnodde rent hela duschrummet. Hittade en ljusare nyans på väggarna efter rengöringen. Hmmm....kanske man borde göra ren dessa väggar några gånger vart tionde år åtminstone.
Gick igenom badrumsskåpen också och rensade där.Verkar inte särskilt troligt att jag tar fram nån duschkräm som stått och dammat i skåpen i minst tre år. Nej nu blev det luftigt i skåpen-bort med allt som stjäl plats och energi. Idag har jag gått lös på datormöbeln. Alla lådor utrensade och nu kan jag helt plötsligt lägga saker där igen. Massa roliga saker och kort har jag hittat. A har sorterat och satt in kort i fotoalbum.Bra gjort. A som fortfarande är sjuk, har varit sen i onsdags.Skickar henne till doktorn imorgon. Gissar på en halsfluss där.
Middag hos svärföräldrarna idag på farsdag. Andra söndagen på rad vi får åka bort och äta middag. Kan vänja mig vid det :)
Matmässigt i helgen? Katastrof. Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0