Månadsvägning och vilken massa tur jag har...

Så kom dagen D då det var dags för månadsvägningen. Ni som följt med mina veckovägningar vet att det varit en riktigt  skitmånad. Har sen länge räknat in att det blir ett 2.000:- straff denna månad. Känns sååå surt när jag låg så bra till förra månadsskiftet. Har under nov gått upp 2,4 kg istf att gå ner 1 kg. Alltså 3,4 kg som ska bort nu plus 1 till i dec. Så här är bruden som ska gå ner 4,4 kg under december månad. December...ja i december. Tur att det inte är en speciell månad. Tur att inga julbord och julfester förstör. Tur att julen inte är en mathögtid. Ja vilken tur jag har att detta är en slentrianmånad utan frestelser.
Var ledig i måndags och vilken tur jag hade att min syster inte var här och bakade den supergoda saffranskaka med det goda klegget i. Vilken tur att jag slapp äta det.
Igår jobbade jag från kl 08 till kl 19. Hade möte efter arbetstid så det blev en lång dag. Det som sätts in på pluskontot är att jag som enda person avstod pizzabuffén som bjöds upp och istället åt en kycklingsallad. Kändes bra. Ska jag sjunka så lågt att jag äter pizza vill jag göra det hemma med familjen.
Idag hade jag ledig onsdag igen. Var och handlade en sista julklapp tillsammans med syster och sen var vi faktiskt iväg på ett Friskis pass. Det var inte igår. Vilken tur att jag var tvungen att handla ägg på vägen hem. Jkla choklad som hoppade ner i min kundkorg. Vilken tur.... eller hur var det nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0