Helg igen

Onsdag och torsdag sprang iväg. Var lite F barnvakt medan syster gjorde sig snygg i håret. Riktig pingla blev hon. Annars har jag röjt i källaren inför julen. Alltså jag anser inte att man måste städa ihjäl sig för att man ska få främmande. Problemet är egentligen att mycket legat efter under hela året och när man nu tar tag i viss städning så blir det så mycket som ska göras. Det ska möbleras om, ner i alla avlopp och rensa, sortera det som legat osorterat i tvättstugan mest hela året, plocka och städa innuti skåp, rensa barnens käder och leksaker. Mycket av detta kan göras närsomhelst under året men i detta hus görs det till jul. December blir en lång städmånad. Antar att det är därför jag måste ha handlat klart julklapparna till sista november. Tid måste finnas för städning i dec tydligen.
Fick en idé från en arbetskompis häromveckan. De är några kompisar som en em inför varje jul träffas och bakar julgodis. De har som växt upp med detta och barnen har hängt med också de som velat. Nu när barnen växt upp är det nästan de som efterfrågar den här bakdagen. Alla tar med sig och bakar en egen sort, sen delas det upp och alla får med sig lite av alla sorter hem. Framförallt fikar de, surrar och har trevligt. Låter som en så bra idé att jag nappat på detta i år. Kanske en tradition? Bjudit in några vänner som alla inte umgås i vardagen, tror det kan bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0