Godisbak och sjukt barn

I söndags hade vi premiär på julgodisbak. Visst borde nån bli kvar till jul...är ju bara en vecka...?
5 tappra träffades härhemma och bakade julgodis. Tipset vi fått var att träffas, fika och baka godis. Vi bakade mest godis. Alla gick in med full kraft och det var riktiga mästerverk som skapades. Det kokades och svalnade, rullades och doppades och jag vet inte allt. Men oj vad gott det blev och vad trevligt det var. 6 fina sorter ligger nu i kylskåpet. Min sort misslyckades dock totalt. Gjorde chokladtryffelbollar med smak av chili. Resultatet blev chilibollar med smak av choklad. Attans vad stark chilin måste ha varit. Ja ja den sorten lär ju räcka länge iaf.

Igår kaos på jobbet- miljoner kunder och slut på pengar. Fick fixa och trixa hela dagen för att få alla nöjda. Tur jag är ledig tis och ons så kanske det blivit ordning till torsdag igen.

Idag är T hemma och är sjuk. Hennes hosta som hon haft minst 1 månad har nu fördjupats rejält. Hon vänder nästan ut och in på sig när hon hostar plus tappar andan. Blir doktorn idag.
Så där sprack mina planer som gjort att jag känt mig så lugn. Men det lär väl ordna sig ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0